Jak zacząć pracę nad własną stroną internetową gabinetu lekarskiego

Przewodnik tworzenia strony internetowej gabinetu lekarskiego

Coraz więcej osób szukając różnych rodzajów usług korzysta z Internetu, a usługi medyczne nie są wyjątkiem. W niedawnym badaniu stwierdzono, że 80% internautów szuka informacji na temat opieki zdrowotnej w Internecie. Z tego powodu ważne jest, aby wykorzystać maksymalnie możliwości w celu osiągnięcia większej liczby potencjalnych pacjentów.

Łatwość i prostota to słowa klucze.

           Na początek ważne jest, aby układ witryny był prosty i łatwy w nawigacji. Posiadanie intuicyjnego systemu nawigacji ułatwi potencjalnym klientom znajdowanie informacji, których szukają, bez konieczności przechodzenia z jednej karty na drugą. Upewnij się, że łączysz strony w taki sposób, że odwiedzający stronę będzie mógł śledzić ich kroki na stronie głównej, jeśli będą tego potrzebować. Dodatkowo w wyraźnym miejscu umieść swoje dane kontaktowe. Dobra strona medyczna musi zawierać informacje kontaktowe widoczne na stronie głównej. Doskonałe miejsce na umieszczenie tych informacji znajduje się u góry strony głównej. Upewnij się, że podajesz takie informacje, jak numer praktyki lekarskiej, a także numery różnych specjalności, jeśli dotyczy. Liczby te mogą być nieocenione w przypadku, gdy dana osoba znajduje się w nagłym wypadku i musi jak najszybciej dotrzeć do swojego szpitala lub kliniki.

Niezastąpioność social media.

            Następnie upewnij się, że jesteś obecny w mediach społecznościowych. Media te nie są już wykorzystywane do nieformalnej komunikacji ani łączenia się z ludźmi, aktualnie jest to nieocenione narzędzie pozwalające dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Facebook, Google + czy Twitter to miejsca, w których warto zaistnieć. Zachęcaj do komunikacji i odpowiadaj na pytania w odpowiednim czasie.  Takiego rodzaju aktywności pomagają zbudować dobry fundament, by przyszli klienci Ci zaufali. Prócz tego poprzez social media łatwiej będzie odszukać Twoją stronę internetową i zapoznać się z usługami medycznymi, które oferujesz.

Formularze pacjentów, rejestracja on-line.

            Witryna medyczna powinna zawierać interaktywne formularze, które potencjalni klienci mogą wypełnić, aby uzyskać dostęp do ważnych informacji przed przybyciem na wizytę. Umieść te formularze w łatwym do znalezienia miejscu. Możesz używać przyjaznych dla pacjenta kolorów, takich jak zielony, aby przyciągnąć i zatrzymać ich uwagę, aby mogli łatwo znaleźć te formularze. W ten sposób tworzysz poczucie troski o dobro pacjenta. Warto również pomyśleć o możliwości rejestracji wizyty on-line. To duży atut gabinetu lekarskiego w oczach przyszłego pacjenta, który może w prosty i szybki sposób zarejestrować się na wizytę. Te małe rzeczy mogą się z czasem zsumować i mocno odróżnić nas od konkurencji.

Ciekawostki przyciągają uwagę.

            Zainteresowanie naszą strona może wzrosnąć posiadając bloga, który pozwoli Twoim klientom zaczerpnąć kilka ciekawostek z świata medycyny, czy uzyskać aktualne informacje o bieżących wydarzeniach w gabinecie. Na przykład kardiolog, może mieć bloga, który będzie dawał informacje na temat tego co jeść, by zapewnić sobie zdrowe serce. Z kolei dentysta może pomagać nam ustrzec się przed wszelkimi chorobami naszego uzębienia, poprzez cenne wskazówki. Wszystkie te taktyki pomogą Ci osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarkach i zwiększyć zaufanie między Twoją praktyką, a klientami.

Nie kombinuj.

            Warto pamiętać, by nie używać szarpiących kolorów ani nie komplikować rzeczy za pomocą różnorodnych aspektów stylistyki internetowej. Dobrym rozwiązaniem jest używanie neutralnych kolorów, takich jak jasnozielony, jasnobrązowy, niebieski i lawendowy, które są kojarzone z dobrym zdrowiem. Ogranicz animacje i wykorzystuj je tylko w razie potrzeby. Należy pamiętać również o szerokich białych przestrzeniach dzięki czemu oczy czytelnika będą bardziej skupione podczas poruszania się po witrynie.

Medyczna strona internetowa może być zachęcająca, jeśli przedstawisz odpowiednio swoje usługi.

Kontakt


(+48) 731 030 629
(+48) 534 487 080
(+48) 22 12 28 025

Rstat Rafał Piszczek
biuro@rstat.pl

Biuro Handlowe - Warszawa
BioStat
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Biuro w Rybniku
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206