Jak zwiększyć zyski gabinetu lekarskiego?

W dzisiejszym konkurencyjnym obszarze opieki zdrowotnej, gdy masz do czynienia z miażdżącym obciążeniem administracyjnym i rosnącymi kosztami operacyjnymi, potrzebujesz każdego narzędzia, które jest do Twojej dyspozycji, aby Twoja praktyka była opłacalna. Istnieją pewne sprawdzone strategie, które mogą mieć ogromny wpływ na wyniki finansowe, przy niewielkim nakładzie czasu lub kosztów.



Zbuduj obecność online

Jeśli nie masz jeszcze własnej strony www swojego gabinetu lekarskiego lub żadnej innej obecności w Internecie, jesteś w tyle. Obecnie większa część pacjentów używa Internetu, by uzyskać potrzebnych im informacji na temat opieki zdrowotne, ponadto ich wybór lekarza uzależniony jest od recenzji online. Twoja obecność w Internecie ma kluczowe znaczenie. Takie działanie daje dużą szanse na pozyskanie wielu nowych pacjentów, którzy aktualnie nie potrafią cię znaleźć. Wsparciem w budowaniu strony internetowej może być wiele programów. Program Medfile służący do przechowywania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej daje taką możliwość.

Poza budowaniem przyciągającej strony internetowej jest jeszcze kilka innych rzeczy, o które możesz zadbać. Stwórz swój profil na głównych stronach z recenzjami i zdobądź profil w mediach społecznościowych dla swojej praktyki. Wszystkie te poczynania  pomogą znaleźć się w wynikach wyszukiwania - a Twoi obecni pacjenci na pewno docenią, że jesteś dostępny online.

Dobrym przykładem budowania obecności online jest:

1. Strona internetowa gabinetu

2. Rejestracja online na stronie

3. Aktualne dane kontaktowe na portalu (stronie gabinetu lub innych stronach, na których znajduje się Twoja poradnia)

4. Tworzenie poradnika np. w postaci bloga, filmów na youtube. Przykładem takiego działania jest: Medfile - jak prowadzić gabinet za pomocą oprogramowania

 

Popraw swoją strategię zbierania pacjentów

Uporządkowanie dokumentacji pacjentów przyprawia o ból głowy wielu lekarzy, zwłaszcza gdy rośnie liczba praktyk lekarskich w najbliższej okolicy. Postaraj się wyróżnić na rynku, udostępnij swoim pacjentom takie udogodnienia, aby wybrali właśnie Twój gabinet lekarski. Warto pomyśleć tutaj o np. rejestracji on-line czy powiadomieniach SMS, które będą przypominały o wizycie pacjentowi i dają mu poczucie indywidualnego traktowania.

 

Dbaj o swój personel i motywuj go

Twoi pracownicy są najcenniejszym zasobem praktyki lekarskiej. Warto pamiętać, że poziom zadowolenia z pracy twoich pracowników przekłada się na satysfakcję pacjentów. Kiedy czas Twojego personelu jest dobrze zorganizowany w placówce medycznej panuje spokój i opanowanie. Warto pomyśleć o takim sposobie, który usprawni działanie Twojej placówki. Wpłynie to pozytywnie na personel, a jeszcze lepiej na odczucia odwiedzających gabinet pacjentów.

 

Zadbaj o wysoką jakoś swoich usług

Postaraj się poświęcić swojemu pacjentowi jak najwięcej czasu. Wysłuchaj go, zbadaj, porozmawiaj – pacjenci tego właśnie oczekują. Po tym wszystkim postaw dobrą diagnozę. Pokaż im, że dbasz o ich zdrowie, samopoczucie i komfort. Im wyższy poziom oferowanych przez Ciebie usług tym więcej przychodów uzyskasz.

 

Dobrze zaplanuj swój harmonogram wizyt

Optymalizacja harmonogramu spotkań to jeden z tych projektów, który wydaje się być świetną równowagą między sztuką i nauką. Warto zadbać o swoją organizację, tak by zawsze być odpowiednio przygotowanym na danego pacjenta. Dodatkowo warto zaplanować swój harmonogram w taki sposób, aby zadbać o chwilę przerwy dla samego siebie. Pamiętaj, że jesteś tylko człowiekiem i potrzebujesz kilka minut, by chociażby napić się wody. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z ujednoliconego grafiku, który pozwala zaplanować wizyty uwzględniając przerwy. Takie rozwiązanie oferuje m.in. program Medfile.

 

Zredukuj nieodebrane połączenia

Postaraj się zniwelować ilość nieodebranych połączeń poprzez wykorzystanie np. rejestracji on-line pozwalając na samodzielną rejestrację pacjentowi. Prócz tego możesz również zainwestować w możliwość zapisywania pacjentów na wizyty powtarzalne. Takie rozwiązania ograniczą ilość telefonów w rejestracji, a także zmniejszą długość kolejki i czas oczekiwania pacjentów wyłącznie na rejestracje. Pozwoli to zapunktować Twojej praktyce lekarskiej w oczach pacjentów.

 

Warto zadbać o tych kilka szczegółów i zainwestować w takie rozwiązania, które pozwolą osiągnąć lepsze zadowolenie ze strony pacjentów. Ich zadowolenie wpływa na częstotliwość odwiedzania Twojej praktyki lekarskiej, co przekłada się na sukcesywne zwiększanie zysku Twojego gabinetu.

Kontakt


(+48) 731 030 629
(+48) 534 487 080
(+48) 22 12 28 025

Rstat Rafał Piszczek
biuro@rstat.pl

Biuro Handlowe - Warszawa
BioStat
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Biuro w Rybniku
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206