Utrzymanie się na rynku wymaga podejmowania szybkich i trafnych decyzji. Badania marketingowe są użytecznym narzedziem wspomagającym podejmowanie decyzji przez menagerów. W związku z coraz powszechniejszym zastosowaniem metod statystycznych w badaniach marketingowych oferujemy swoim klientom usługi konsultingowe w zakresie przeprowadzania badań bazujących na danych. Doradzamy jakie dane dotyczące klientów gromadzić oraz jak je efektywnie eksplorować aby z masy dostępnych danych wydobyć informacje pomocne w budowie efektywnej strategii marketingowej. Swoją ofertę kierujemy do wszystkich firm mających zamiar oprzeć swoją strategię marketingową na analizie danych. Bazując na naszej wiedzy i doświadczeniu w badaniach bazujących na data mining staramy się wydobyć ukrytą i często nie widoczną na pierwszy rzut oka wiedzę o klientach. Uzyskana w ten sposób wiedza może przyczynić się do stworzenia i realizacji optymalnych strategii. Przeprowadzamy analizy ilościowe zarówno na danych o klientach już istniejących jak również prowadzimy badania mające na celu wyznaczanie nisz rynkowych. Celem zaawansowanych metod analizy danych jest takie uproszczenie opisu, aby można było je interpretować i przedstawić wnioski.
Zajmujemy się zastosowaniami analizy danych w następujących obszarach badawczych:
segmentacja rynku
pozycjonowanie produktu na rynku
identyfikacja rynków testowych
rozpoznawanie "luki" na rynku, nisz rynkowych
badanie preferencji konsumentów wobec konkretnego produktu
analizy cen, wydatków na reklamę, dóbr konkurecyjnych
określanie najważniejszych dla konsumenta cech produktu, analiza zwyczajów zakupowych
określanie struktury rynku
określanie i prognozowanie udziału w rynku oraz wielkości sprzedaży
wyznaczanie wartości klienta (Life Time Value).
Analizy danych dla potrzeb marketingowych mają zasadniczy cel, mianowicie dopasowanie oferty do potrzeb klientów a co za tym idzie poprawę sprzedaży.